Johansen Bakeri
Johansen Bakeri hadde en utdatert nettside og tok kontakt for å modernisere denne. De ønsket i tillegg nettbutikk og signerte akkurat avtale om SoMe-håndtering
Utfordringen
Johansen Bakeri er en av de eldste bedriftene på Sunndal. De har dermed en etablert og lojal kjøpegruppe. Samtidig så ser vi at trendene øker i forhold til mer spesialbestilte kaker og nettbestilling. De hadde verken bildebase eller noe særlig digital tilstedeværelse. Alle bestillinger ble mottatt via disk, telefon eller e-post. Gjerne en kombinasjon av alle dersom det måtte sendes etter tekst og bilder som skulle på kakene.

Jobben
Det første vi startet med var å fastsette en langsiktig strategi om å modernisere bakeriet på nett. Et naturlig neste steg var å opparbeide en bildebase av alle produkt, lokasjoner og ansatte. Siden de allerede har en lojal kjøpegruppe var det viktig å ikke modernisere bakeriet for mye for å miste eksisterende kunder, det ble derfor beholdt en varm, tradisjonsrik og jordnær look på nettsiden, i tillegg til at den ble designet så enkel som mulig.

Promotering og innholdproduksjon
Bakeriet ønsket en stille lansering av nettbutikken for å sikre at de klarte å håndtere denne nye måten å håndtere ordrer, til tross for dette har de hatt en markant økning i salg og nettbutikken har omsatt for betydelige summer de første månedene. I februar signerte bakeriet en innholdsproduksjonsavtale som vi så vidt har startet på og som har resultert i økt fortjeneste. Fremover vil det bli spennende å følge bakeriet videre på deres digitale reise og fortsette å gjøre investering i markedsføring

Resultatet
Johansen Bakeri har blitt digital, de har hatt en markant økning i salg, i tillegg til økt snittpris på bestillinger takket være fokus på mersalg i nettbutikken. Innholdsproduksjonen startet i fastelavenshelgen, og resulterte i en stor økning i antall solgte fastelavensboller sammenlignet med sist år.