Skifertak
Re-design av logo, ny nettside, innhold og SEO
Utgangspunktet
Skifertak var et nytt firma som kom til meg for hjelp med nettside, de hadde i utgangspunktet en logo men vi ble enige om å re-designe logoen. Etter re-design av logo og utarbeidelse av profil inkludert farger, typografi og logo-varianter startet vi med nettsiden. Skifertak ønsket hjelp med å skrive innhold, design og implementering av designet samt SEO-plan.

Før og etter logodesign
Jobben
Målgruppen til skifertak er betalingsvillige kunder som er opptatte av det lille ekstra, lukseriøse materialer og som vil ha det beste. Det ble derfor bestemt at logoen skulle moderniseres og fremstå mer eksklusiv for å treffe målgruppen, uten at den ble upersonlig. Takformen ble beholdt i en stilisert utgave, fonten ble en moderne font uten seriffer i tillegg til at det ble lagt inn ekstra luft mellom bokstavene for å få en eksklusiv følelse. Selve A'en i skifertak byger på ikonet i en mer stilisert versjon. For at logoen skulle virke mer innbydende ble det valgt en varm beige tone som taes igjen i taglinen.

Nettsiden
Fargepaletten fra profilen ble tatt igjen i nettsiden og vi fokuserte på en stilren og luftig nettside med fokus på resultatet og ikke jobben. Ved å appelere til følelsene om eksklusivitet, støtte opp under målgruppens behov for å føle at de tar riktig valg samt kombinere følelser og logiske fordeler fikk innholdet et unikt særpreg kontra mange av konkurrentene. Fokuset ble at målgruppen skulle føle at de satt igjen med den følelsen de får når prosjektet er ferdig, heller enn å oppleve prosessen og prisen som avskrekkende. Både design og innhold ble bygget opp for å nå dette.
Resultatet
Skifertak fikk ny logo, profil og nettside. I tillegg klatret de på førsteplass på google på ett av søkeordene allerede en uke etter lansering, nettsiden fortsetter å klatre og flere av de viktigste søkeordene er nå på førstesiden på google.