Sucom

Markedsstrategi, innholdsplan, bildebase og ansattefoto samt konsulentvirksomhet og innholdsproduksjon til nettside



Utfordringen

Sucom har hatt monopol på markedet i mange år, nye regler fra NKOM viser at konnkurransesituasjonen vil tilspisse seg betraktelig og at markedet de opererer med i dag ikke vil være til å kjenne igjen. De må derfor starte jobben med å knytte kundene tettere til seg og øke lojaliteten. De hadde heller ingen god digital tilstedeværelse og en svært utdatert nettside. Jeg kom inn i startfasen av utvikling av ny nettside som konsulent og fikk etterhvert jobben med innholdet, bildebase og strategi.



Markedsstrategi

Etter å ha gjennomført både eksterne og interne analyser ble det opprettet en markedsstrategi som hovedsakelig gikk ut på innholdsmarkedsføring. Målet var å forenkle et tema mange opplever komplekst (TV og internett) samt benytte seg av humor og lokale mennesker for å få ut informasjon. Det ble deretter utarbeidet en konkret innholdsplan og en overordnet markedsplan gjennom et helt år.



Bildebase

En viktig del av markedsstrategien gikk ut på å fremheve ekte mennesker, fronte lokale samarbeid og sponsorater. Det ble derfor brukt en god del tid på å bygge en solid bildebase som sucom senere kan benytte i sin markedsføring.

Eksempler på innholdsmarkedsføring



Noen av bildene

Noen av bildene